#CatalunyaExperience, un èxit a Instagram de l’Agència Catalana de Turisme

El passat 5 d’octubre va tenir lloc al Palau Robert de Barcelona la multitudinària inauguració de l’exposició fotogràfica “Catalunya vista pels instagramers”, organitzada per l’Agència Catalana de Turisme. La particularitat d’aquesta exposició és que les fotos que s’hi poden veure han estat escollides mitjançant un concurs a la xarxa social Instagram. Qui hi volia participar només havia de publicar fotografies de Catalunya amb l’etiqueta #catalunyaexperience.

El resultat final han estat gairebé 60.000 fotografies etiquetades, i una magnífica exposició de 241 fotos realitzades per 186 usuaris d’Instagram. Entre els presents a la inauguració hi havia nombrosos guanyadors, que gaudien del seu moment de glòria acompanyats de les seves famílies, i que s’afanyaven a omplir les xarxes socials amb fotos de l’esdeveniment.

L’èxit de la iniciativa demostra l’encert de l’Agència Catalana de Turisme, que ha sabut aprofitar les xarxes socials per reinventar la promoció turística. La campanya ha aconseguit milers d’impactes a un cost relativament baix, i s’ha creat una comunitat d’usuaris que s’han implicat en la promoció de la marca Catalunya de manera activa i creativa.

No és cap secret que la revolució digital està canviant la creació i el consum de continguts. Els consumidors ja no accepten el tradicional rol passiu que se’ls havia atorgat,  i  volen crear els seus propis continguts. Internet ho ha fet possible, i els dispositius mòbils amb connexió a internet han accelerat la tendència.

L’èxit de Catalunya Experience es deu a què ha donat la oportunitat a molta gent, o una excusa si es vol, de promocionar-se ells mateixos, alhora que promocionaven la marca Catalunya. L’Agència Catalana de Turisme ha entès que la gent, al compartir les seves experiències, en el fons cerca reconeixement social, i Catalunya Experience ha sabut trobar el punt d’equilibri en el qual tothom ha assolit els seus objectius.

Al segle XVIII, Giambattista Piranesi, endut per la fascinació que sentia per la Roma antiga i pel desig que tenia de compartir la seva passió, va començar a vendre reproduccions dels seus gravats a preus assequibles, per tal que els viatgers que feien el Grand Tour es poguessin endur un record de la ciutat. D’aquest manera, Piranesi es va convertir en una mena de precursor de la moderna industria turística.

L’àmbit de la promoció túristica, i molt especialment aquella que cerca un turisme cultural i de qualitat, ha de cercar noves vies de promoció  i les xarxes socials poden ser un aliat molt poderós. La campanya #CatalunyaExperience n’és un bon exemple. Si Piranesi va inventar el souvenir, ara és la gent la que vol crear els seus propis souvenirs. Cal innovar i entendre els nous temps.

Foto de família dels guanyadors del concurs #catalunyaexperience

Foto de família dels guanyadors del concurs #catalunyaexperience

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: